لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
هواداران امیدوار مسی باید نگران باشند

هواداران امیدوار مسی باید نگران باشند

یوونتوس استثنایی بارسلونای قدرتمند را 3‐0 در خانه شکست داد و ثابت کرد که نه تنها هم‌سطح بزرگان اروپاست، بلکه از نظر فنی، تاکتیکی و بدنی بهتر از تیمی است که در فینال لیگ قهرمانان 2015 آنها را شکست داده‌بود.

یوونتوس با سرعت و قدرت بازی کرد و بازی را بسیار هجومی آغاز کرد، از خط حمله شروع به پرس نموده و به دنبال این بود که به سرعت فرصت گلزنی ایجاد کند. این تیم به زدن گل‌های سریع در سری‌آ شهره است و توانست همین کار را برابر آبی‌اناری‌ها هم انجام دهد. پائولو دیبال دقیقه‌ی هفت بازی شوت کات داری وارد دروازه‌ی ترشتگن کرد. یوونتوس که مطمئن و روان بازی می‌کرد، شاید تنها مالکیت توپ را از دست داده باشد، اما به نظر می‌رسید که کاملا کنترل بازی را در دست دارند چرا که دائما به دنبال ارسال پارس‌های قطری رو به جلو و نشان دادن جاه‌طلبی‌شان بودند. یوونتوس درحالی‌که در خنثی کردن فشار حریف قبل از حمله‌های سریعش عالی بود، توانست بارسلونا را قبل از اینکه بتواند خودش را در بازی پیدا کند متوقف کند. آنها توانایی بارسا برای پایه‌گذاری ریتم بازی را از هم گسیختند.

 

بارسلونا که مجبور شد دائما توپ را در عرض و یا حتی به عقب پاس بدهد، نتوانست از تیم یوونتوسی که به سختی برای بستن تمام راه‌های منتهی به دروازه تلاش و یکپارچه دفاع کرده بود عبور کند. وقتی بیانکونری سومین گلش را زد، بالاخره عقب نشست و دفاع کرد و با کلین شیت و لبخند بازی را به پایان رساند.

 

نکات مثبت

 

یوونتوس حالا برای مدتی طولانی، ترکیبی دارد که نه تنها متعادل، بلکه با استعدادهای درخشان می‌درخشد. تنها مشکل آنها عقده‌ی خودکم‌بینی‌شان بود. بسیاری گمان می‌کردند که یوونتوس یک بار دیگر مرعوب تیمی که عمیقا برایش احترام قائل است می گردد، اما تیم آلگری تصمیم گرفت با اعتماد به نفس و جاه‌طلبی بازی کند و نشان بدهد که چرا باید تیمی باشد که بقیه از آن بترسند. اگر آنها همینطور به خود اعتماد داشته باشند، هیچ چیز نمی‌تواند جلوی تیم یوونتوسی که چنین تعادلی دارد را بگیرد.

 

نکات منفی

 

حقیقتا هیچ چیزی نیست که از آن صحبت کنیم، اما به قول آلگری « ما در نیمه‌ی اول فرصت‌های زیادی داشتیم، توپ را گرداندیم و آنها را مجبور به جا‌به‌جایی کردیم، اما گاهی بیش از حد برای دادن پاس اضافه حریص می‌شدیم. » تا وقتی که یوونتوس ساده بگیرد و خونسردی‌اش را حفظ کند، بداند که کِی توپ را نگه دارد و کِی پاس قطری سریع و رو به جلو بدهد، می‌تواند تا مراحل پایانی این جام جلو برود.

 

نمره‌ی مربی از 10

 

8 ― یوونتوس سه‌شنبه شب در سطوح تکنیکی، تاکتیکی و ذهنی بهتر از حریف ظاهر شد و این واقعیت که آنها بازی را آنقدر هجومی و با اعتماد به نفس شروع کردند، مدیون آلگری است که به تیمش ایمان اعطار کرد. تصمیم او برای بازی هجومی و فرستادن هجومی‌ترین بازیکنانش به زمین نشان داد که او از اینکه آنها به وظیفه شان عمل می‌کردند مطمئن بود و آنها هم با بازی بدون ترس مزدش را دادند.

 

نمره‌ی بازیکنانی که حداقل 20 دقیقه بازی کرده‌اند

 

بوفون: 7

 

برای متوقف کردن اینیستا واکنش فوق‌العاده‌ای نشان داد. بهترین دروازبان جهان علی‌رغم سنش، شکست‌ناپذیر بود و برای کسب کلین‌شیت آگاه و متمرکز بود.

 

دنی آلوز: 8

 

مردی که در این فصل همواره به عنوان مقصر امور دفاعی یوونتوس در این فصل مطرح می‌شد، بازی زندگی‌اش را انجام داد، او کاری کرد نیمار بازیکنی معمولی به نظر بیاید. او بازی را بی‌پروا آغاز کرد، اما به تدریج بهتر شد و بارها مالکیت توپ را پس گرفت.

 

بونوچی: 6

 

تکلش روی لوییز سوارز تا مدت‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند. این بازیکن وقتی کنار کیه‌لینی است بی‌نظیر می‌شود، او به خوبی جلوی حریف را گرفت.

 

کیه‌لینی: 7

 

بازی جنگجویانه‌ای ارائه داد، او همواره در بازی‌های دشوار این چنین است. او پادشاه دفع توپ است و به هدایت تیم از دفاع کمک کرد، همواره خودش را درگیر می‌کرد و سومین گل بازی را هم زد.

 

ساندرو: 8

 

نمایش هیجان‌انگیزی داشت، او لیونل مسی را خاموش کرد و به نظر می‌امد همه جای زمین حضور دارد و تکل‌های بی‌نقصی زد. او بدون شک یکی از بهترین دفاع‌های کناری امروز دنیاست.

 

خدیرا: 6

 

او با سخت‌کوشی خود به بقیه‌ی اعضای تیم اجازه‌ی درخشش داد. از نظر تاکتیکی باهوش و همواره خونسرد بود. او زوج خوبی با پیانیچ تشکیل داده است.

 

پیانیچ: 7

 

او هنرمند خط میانی است که باعث می‌شود چیزهای ساده، عالی به نظر برسد. او به زیبایی جاگیری کرد، بخش فیزیکی بازیش‌اش را نشان داد و کمک کرد تیم موثر دفاع کند. او بارها مالکیت توپ را پس گرفت و پاس گل هم داد.

 

کوادرادو: 7

 

خوب نفوذ کرد تا حریف را کلافه کند، پاس گل اول را داد و در حمله تصمیمات درستی گرفت. او با هر بازی رشد می‌کند.

 

لیونل مسی کیست؟ دابل دیبالا یوونتوس را به پیروزی بزرگی رساند که باید هواداران حریفش را نگران کند.

 

دیبالا: 9

 

مسی کیست؟ او دو شوت پای چپ زد و تکنیک زیبا و بازی موثرش را نشان داد. دید، توانایی و اعتماد به نفسی که نشان داد، دقیقا نشان داد که چرا قرار است نماد بزرگ بعدی فوتبال باشد.

 

ماریو مانژوکیچ: 7

 

چه ایثاری، چه دفاعی، چه رهبری نفیسی. او به فراهم آمدن پوشش دفاعی کمک کرد، انرژی صرف نمود و پاس گل دوم را برای دیبالا ارسال کرد.

 

ایگوایین: 7

 

او مدافعان را از موضعشان منحرف کرد و محض فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش فداکاری کرد. او از نظر دفاعی به تیم کمک کرد، اما متاسفانه فرصت‌های خودش برای گل‌زنی را از دست داد.

 

تعویض‌ها:

 

لیمنا: ―

 

به یوونتوس برای پایان دادن به بازی کمک کرد.

 

رینکون: ―

 

او در دقایق پایانی به استحکام دفاعی کمک کرد.

 

بارتزالی: ―

 

او زمان بسیاری کمی در زمین داشت.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: